BLASTED (REBENTATS)

el

Una parella baixa a l’abisme amb una violència desbocada.

En una luxosa habitació d’hotel a Leeds, una noia de vint-i-un anys es retroba amb el seu antic amant, que està greument malalt del pulmó. La jove suportarà els abusos d’aquest home que li duplica l’edat, fins que el pes de la violència acabi rebentant la intimitat de la cambra. 

Quan Sarah Kane va estrenar Blasted, el seu insòlit impacte sobre la societat britànica va convertir molt ràpidament l’obra en una de les fites teatrals més emblemàtiques del segle xx. El temps no ha fet sinó posar en relleu l’extraordinària qualitat literària d’aquesta peça dramàtica, que manté plenament vigent la seva capacitat de forçar els límits escènics per interpel·lar-nos.

Foto 4 Blastedv


Blasted es un d’aquells textos que en cap cas et deixa indiferent, a banda de que el muntatge t’hagi pogut agradar més o menys, es impossible sortir de la sala petita del TNC inalterat per l’espiral de violència que acabaves de veure representada a un pam de la teva cara. L’obra et sacseja i et fa reflexionar sobre els horrors dels diferents tipus de violència que s’hi mostren.

Pere Arquillué i Marta Ossó són la parella protagonista que es troba en l’habitació d’un hotel i que defensa amb versemblança, en especial Pere Arquillué, les escenes cada vegada més violentes i explicites de l’obra, fins a arribar a un punt, os se’ls hi uneix Blai Juanet fent de soldat, que podríem catalogar com a clímax de l’obra, on és tal la tensió per saber què ocorrerà que t’atrapa.

En cada nou episodi es torna tot més tens, com un procés de càmera lenta on els actors juguen amb l’escenografia per transmetre aquesta sensació de caos, de descontrol i bogeria. És molt interessant veure com es passa d’una habitació d’un hotel de luxe al principi de l’obra al complet desordre del final, una metàfora de com s’ensorra la vida dels personatges.

Alícia Gorina se’n surt prou bé de la direcció d’aquest text tant incòmode presentant un muntatge semblant a una “performance”, valent,  molt potent a nivell visual però sobretot en un llenguatge escènic amb caràcter propi.

Blasted (rebentats) es podrà veure a la sala petita del Teatre Nacional de Catalunya fins el 11 de febrer de 2018.




Fitxa artística

Autoria: Sarah Kane
Direcció: Alícia Gorina
Traducció: Albert Arribas
Amb: Pere Arquillué, Blai Juanet, Marta Ossó
Producció

Teatre Nacional de Catalunya i Temporada Alta 2018 – Festival de tardor de Catalunya.

Fotografies de Felipe Mena / Bitó
Anuncios

Responder

Por favor, inicia sesión con uno de estos métodos para publicar tu comentario:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.